8.2.3 Firemná stratégia a plán
PhDr. Mojmír Kališ
Firemná stratégia vzniká postupne a cyklicky. Znamená to, že po formulovaní poslania a vízie na základe analýz, ktoré sme urobili, znovu sa vraciame na začiatok a revidujeme už sformulované položky – víziu a poslanie. Vykonané analýzy nás nasmerovali na formulovanie čiastočných strategických cieľov a základných smerov strategického rozvoja našej spoločnosti. Potom nasleduje formulovanie strategického plánu.
Na formulovanie strategického plánu použijeme schému na jeho postupné konštruovanie:
-
Základným východiskom je formulovanie vízie spoločnosti na budúce obdobie. Vízia je základom pre formulovanie základného strategického cieľa s určením jeho časovej perspektívy (termínu).
-
Druhým krokom je formulovanie cieľa finančnej stratégie pre určené obdobie. Finančný cieľ formulujeme ako objem tržieb, alebo ako objem zisku. Vychádzame z predpokladaných nákladov a z…