2019.06.1.1 Employer branding v roku 2019
Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert.
Budovanie employer brandingu je hlavne zodpovednosťou lídrov. Pomôcť im s tým môže veľa ľudí, no nikto iný nemá silu meniť firmu tak, aby zamestnanci vnímali svoju prácu ako zmysluplnú.
1. Zachytenie kľúčových hodnôt
V posledných rokoch sa točíme okolo generácie Y, ktorá v roku 2020 bude tvoriť polovicu pracujúcich. Ak títo ľudia niečo chcú, tak je to autentickosť.
V roku 2019 prídu firemné hodnoty na pretras. Firmy ich budú lokálne revidovať. Začnú uvedomením, k čomu tie firemné hodnoty vlastne sú: výberu správnych ľudí a k ich následnému vedeniu a hodnoteniu. Pochopí sa, že firemné hodnoty definujú osobnosť firmy a dávajú zamestnancom návod, ako majú konať, čo redukuje potrebu neefektívneho a demoralizujúceho mikro-managementu. Pri definovaní hodnôt budú firmy rozlišovať medzi hygienickými pravidlami, ktoré sa…