dnes je 21.11.2024

Input:

Spoločensky zodpovedný marketing

7.3.2024, , Zdroj: Verlag Dashöfer

2024.03.1.5 Spoločensky zodpovedný marketing

Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert

Spoločensky zodpovedný marketing je v dnešnej dobe neoddeliteľnou súčasťou stratégií mnohých spoločností. Zákazníci sú stále viac informovaní a kritickí voči tomu, ako firmy riadia svoje podnikanie a akým spôsobom ovplyvňujú spoločnosť a životné prostredie. Preto sú firmy nútené zaoberať sa otázkami udržateľnosti, etiky a spoločenskej zodpovednosti nielen v rámci svojho hlavného obchodného procesu, ale aj vo svojich marketingových aktivitách. Nižšie sa pozrieme na niektoré z aktuálnych trendov v spoločensky zodpovednom marketingu:

Transparentnosť a dôveryhodnosť: Zákazníci chcú vedieť, že produkty, ktoré kupujú, sú vyrábané eticky a udržateľne. Firmy preto musia byť transparentné v tom, ako vyrábajú svoje produkty, a ako sa starajú o svojich zamestnancov a životné prostredie. Dôveryhodnosť je kľúčovým faktorom,