2024.03.1.5 Spoločensky zodpovedný marketing
Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert
Spoločensky zodpovedný marketing je v dnešnej dobe neoddeliteľnou súčasťou stratégií mnohých spoločností. Zákazníci sú stále viac informovaní a kritickí voči tomu, ako firmy riadia svoje podnikanie a akým spôsobom ovplyvňujú spoločnosť a životné prostredie. Preto sú firmy nútené zaoberať sa otázkami udržateľnosti, etiky a spoločenskej zodpovednosti nielen v rámci svojho hlavného obchodného procesu, ale aj vo svojich marketingových aktivitách. Nižšie sa pozrieme na niektoré z aktuálnych trendov v spoločensky zodpovednom marketingu:
Transparentnosť a dôveryhodnosť: Zákazníci chcú vedieť, že produkty, ktoré kupujú, sú vyrábané eticky a udržateľne. Firmy preto musia byť transparentné v tom, ako vyrábajú svoje produkty, a ako sa starajú o svojich zamestnancov a životné prostredie. Dôveryhodnosť je kľúčovým faktorom,…