2020.03.1.1 Nové trendy v oblasti motivovania zamestnancov
Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert.
Nie je žiadnou novinkou, že na trhu práce panuje vysoko konkurenčné prostredie a v boji o každého kvalitného kandidáta firmy vyťahujú svoje najsilnejšie zbrane.
Podľa čoho si kandidáti vyberajú z pracovných ponúk, čo ich motivuje a aký systém benefitov je efektívny z pohľadu zamestnávateľa?
Mnoho firiem sa v praxi spolieha skôr na vonkajšiu formu motivácie. Používajú klasické motivačné nástroje, ktorými sú rôzne bonusy, špeciálne akcie, služby pre zamestnancov a podobne. Nevýhodou vonkajšej motivácie je však jej krátkodobý účinok a finančná nákladnosť. Prečo vonkajšie formy motivácie fungujú len krátkodobo? Ak je motiváciou iba odmena / trest, človek sa jej v dlhšom časovom horizonte prispôsobí, a tým postupne stráca účinok. Ak by takýto spôsob motivácie mal naďalej prinášať…