2024.11.1.3 Interpersonálne role personalistov
Mgr. MSc. Soňa Štefková, PgCert
Interpersonálne role sú kľúčovým aspektom práce personalistov, ktorí hrajú rôzne úlohy pri riadení medziľudských vzťahov v organizácii. Personalisti sú mostom medzi vedením firmy a zamestnancami, a ich práca zahŕňa nielen administratívne či právne povinnosti, ale aj intenzívnu komunikáciu a spoluprácu s ľuďmi. Tieto role ovplyvňujú nielen atmosféru na pracovisku, ale aj celkovú výkonnosť a spokojnosť zamestnancov. V nasledujúcom texte sa pozrieme na hlavné interpersonálne role, ktoré personalisti zastávajú, a ich význam pre úspech organizácie.
1. Líder a motivátor
Jednou z najdôležitejších úloh personalistu je byť lídrom. Personalisti vedú tím, a zároveň často zastupujú vedenie spoločnosti pred zamestnancami. V tejto role sa od nich očakáva, že budú vedieť zamestnancov motivovať, podporovať ich rozvoj a…